شرکت کارگزاری بهمن
معرفی بورس کالا

بورس کالا بازار منسجمی است که در آن کالاهای پایه در زمینه‌های صنعتی و معدنی، شیمیایی، پتروشیمی، کشاورزی و ... معامله می‌شود. از مزایای بورس کالا وجود نهادهای نظارتی، فراهم آمدن بستری متشکل و سازمان یافته، قانونمند و قابل نظارت و رقابتی است.

پذیرش مشتریان

حقیقی

مدارک مورد نیاز جهت صدور کد مشتریان بازار فیزیکی:

مشتریان حقیقی ایرانی:

  1. اصل فرم درخواست کد حقیقی ایرانی
  2. کپی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه (صفحه توضیحات در صورت لزوم)
  3. ثبت نام در سامانه امور مالیاتی به عنوان مؤدی مالیاتی
  4. سایر موارد در صورت نیاز به تشخیص کمیته

مشتریان حقوقی ایرانی:

  1. اصل فرم درخواست کد حقوقی ایرانی
  2. کپی برابر اصل شده کارت ملی و شناسنامه مدیر عامل و تمام اعضاء هیأت مدیره (صفحه توضیحات در صورت لزوم)
  3. اساسنامه
  4. روزنامه رسمی تأسیس و آخرین تغییرات اعضاء هیأت مدیره و سایر روزنامه‌های رسمی مهم (تغییر نام و...)
  5. صورت‌های مالی حسابرسی‌شده‌ی آخرین دوره (در صورت عدم شمول برای حسابرسی، اظهارنامه مالیاتی)
  6. پروانه‌ی بهره‌برداری و سایر مجوزهای فعالیت معتبر
  7. سایر موارد در صورت نیاز به تشخیص کمیته

مشتریان حقیقی خارجی:

  1. اصل فرم درخواست کد حقیقی خارجی
  2. کپی برابر اصل شده‌ی گذرنامه معتبر متقاضی)
  3. مجوز فعالیت در کشور مبدأ به زبان فارسی یا انگلیسی ممهور به مهر تأییدیه‌ی کنسولگری ایران در آن کشور یا مجوز فعالیت در ایران
  4. مدارک مثبت مالی به تشخیص بورس

مشتریان حقوقی خارجی:

  1. اصل فرم درخواست کد حقوقی خارجی
  2. کپی برابر اصل شده‌ی مدارک شناسایی مدیر عامل و اعضای هیأت مدیره (کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه‌ی معتبر)
  3. مدارک ثبت شرکت در کشور مبدأ به زبان فارسی یا انگلیسی ممهور به مهر تأییدیه‌ی کنسولگری ایران در آن کشور
  4. مدارک مثبت مالی (صورت مالی حسابرسی شده یا مدرک مشابه) به تشخیص بورس

مدارک ثبت شرکت عبارتند از: گواهی تأسیس یا مدرک مشابه، اساسنامه یا مدرک مشابه، مدارک مثبت مشخصات، حدود اختیارات صاحبان امضای مجاز شخص حقوقی، مدارک مربوط به مجوز فعالیت در کشور متبوع که به تأیید کنسول‌گری ایران رسیده باشد.

توضیحات:

  1. فقط فرم درخواست کد باید به صورت فیزیکی ارسال شود، سایر مدارک فقط به صورت سیستمی (سامانه‌های بورس یا استعلام سایر مراجع)
  2. ثبت‌نام در سامانه جامع انبارهای وزارت صمت برای شرکت‌هایی که دارای انبار جهت مواد اولیه‌ی خریداری شده یا محصول نهایی خود هستند، الزامی است (ثبت‌نام در سامانه انبار گمرک کفایت نمی‌کند).
  3. اشخاصی که مکلف به تکمیل اظهارنامه‌ی مالیاتی در سامانه‌ی امور مالیاتی هستند، حتماً اجازه دسترسی سازمان بورس به اطلاعات اظهارنامه را بدهند.
  4. اشخاصی که طبق قانون مکلف به حسابرسی صورت‌های مالی توسط حسابداران رسمی هستند، حتماً با حسابرس خود هماهنگ نمایند جهت بارگذاری صورت‌های مالی حسابرسی شده به همراه گزارش و یادداشت‌های همراه در سامانه¬ مربوطه جامعه حسابداران رسمی
  5. ثبت‌نام در سامانه سجام و احراز هویت
  6. ثبت‌نام در سامانه بهین‌یاب (مخصوص مشتریانی که کالا مربوط به سهمیه بهین یاب داشته باشند).

نحوه انجام معاملات
  1. تکمیل فرم سفارش خرید کالا بر اساس درخواست مشتری، مربوط به عرضه‌ی اعلام شده در بورس کالا
  2. بررسی نمودن امکان خرید کالای درخواست شده
  3. واریز پیش‌پرداخت مطابق با نوع بازار (10 درصد در بازار فیزیکی، 5 درصد در بازار صادراتی)
  4. ثبت درخواست خرید محصول توسط کارگزاری در سامانه بورس
  5. در صورت انجام معامله، تهیه اطلاعیه خرید کالا (صورت‌حساب) توسط کارگزار و ارسال برای مشتری جهت تسویه مابقی وجه معامله
  6. پس از تسویه توسط مشتری، کارگزار خریدار، مدارک مربوط به تعیین ثبت سفارش و مدارک تسویه کالا را تکمیل و به کارگزار فروشنده ارسال می‌نماید.
  7. پیگیری دریافت شمار‌ه‌ی حواله و اعلام به مشتری

کارمزد ها
تماس با واحد

ارسال

شماره تماس واحد پذیرش : 02183327128

شماره نمابر واحد پذیرش : 02183327390

ایمیل واحد پذیرش : customersime@bahmanbroker.com